۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

آلبوم های برگزیده از نگاه سپیا ..... No#2


An Evening With John Petrucci & Jordan Rudes

یک بعدازظهر با دو جادوگر
  
اگر برای موسیقی هم مانند طلا قائل به داشتن عیار شویم، به طور حتم این آلبوم عیاری معادل با طلای ناب را خواهد داشت. وقتی دو تن از بزرگترین موزیسین های حال حاضر جهان، تصمیم به اجرای یک دوئت می گیرند، نباید انتظار داشت که کار دست کمی از یک شاهکار داشته باشد. و به درستی چنین است. 
این اثر که در سال 2000 و به صورت زنده (لایو) انتشار پیدا کرد، ترکیبی است از 10 ترک موسیقی که به صورت دونفره توسط دو نابغه موسیقی یعنی John Petrucci و Jordan Rudes اجرا میشود. این دو را همه می شناسیم. هر دو از اعضای گروه مشهور پروگراسیومتالDream Theater و همچنین پروگراسیو راکLiquid Tension Expriment می باشند.
توضیح در مورد این دو نوازنده چیره دست را به بعد موکول می کنم و تنها به گفتن این نکته بسنده می کنم که  کاری نیست که بتوان با گیتار و کیبورد انجام داد و این دو از پس آن بر نیایند.
موسیقی این آلبوم تماما بی کلام (اینسترومنت)اجرا و در استودیو به شیوه معمول  Unpluged ضبط شده است. Petrucci در این اثر، هم از گیتار کلاسیک و هم الکترونیک استفاده می کند. کار بدون حضور سازهای دیگر و تنها با دو ساز گیتار و کی بورد و به صورت "دوئت " اجرا می شود. با توجه به اینکه در بعضی از ترک ها، آثار راک اجرا شده است نبود گیتار باس و درام که قاعدتا در اجرای قطعات راک به فضا سازی کمک شایان توجهی می کنند، دراین اثر هیچ خدشه ای به کلیت موسیقی وارد نکرده است. و این موضوع از اجرای بی نظیر این دو نوازنده نشات می گیرد.
این آلبوم جزء بهترین کارهایی است که تاکنون شنیده ام. و مطمئن هستم شما هم اگر به این آلبوم گوش کرده باشید، با من کاملا موافق هستید که این اثر یک ضیافت است برای گوش های تشنه موسیقی.


Track Listing

All songs by John Petrucci & Jordan Rudess, except where noted.
  1. "Furia Taurina" – 10:10
  2. "Truth" – 9:48
  3. "Fife and Drum" – 9:30
  4. "State of Grace" – 5:45
  5. "Hang 11" – 11:38
  6. "From Within" (Jordan Rudess) – 5:21
  7. "The Rena Song" (John Petrucci) – 7:03
  8. "In the Moment" – 6:27
  9. "Black Ice" – 10:54
  10. "Bite of the Mosquito (studio version)" – 1:53
Featuring

  • John Petrucci: guitar
  • Jordan Rudess: keyboard

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اینکه مرا با نظرتان در ارائه هر چه بهتر مطالب یاری میکنید ممنونم ... زندگیتان همیشه به رنگ سپیا باشد....
"شاهین نامدار"