۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

اعجاز در کوهپایه های آلپ با Grobschnitt

GROBSCHNITT
Formed somewhere in 1970 and existed till 1989, GROBSCHNITT (which translates to ROUGH
CUT) were an excellent German band from the mid-Seventies. The band was created by EROC (percussion), (WILLI) WILDSCHWEIN (guitars & vocals), and LUPO (guitar). They were most known as a hybrid of YES (symphonic progressive group), but they also explored other progressive rock styles. Their sound was characterized by sometimes humorous approach to making music, exhibited in both the lyrics and in the chimeric sound of the instruments. A VERY COMPELLING BRAND OF MUSICAL MOODS: haunting melodies, funny voices (by EROC), wonderful guitar work, great synthetizer sounds, strange drummmer/effects man, and sophisticated arrangements. The eclectic German band became one of the most popular live acts in German history
http://www.last.fm/music/Grobschnitt

زمان زیادیست که  با موسیقی زندگی کرده ام. ولی به جرات می تونم بگم در طی این سال ها با کمتر گروه موسیقی روبرو شده بودم، که مانند "Grobschnitt" موسیقی پروگراسیو راک را چنین بدون خطا ارائه کنه.
همانطور که می بینید مطلبی  که حاوی چگونگی شکل گیری این گروه راک، در جایی واقع در آلمان رو توضیح میده رو براتون گذاشتم تا برای کسایی که با گروه آشنا نیستند یه زمینه ای رو ساخته باشم.
موسیقی  "Grobschnitt" رو باید ضیافت سمعی نامید... موزیک خاص گروه، شامل نواهای مختص سایکدلیک راک با هارمونی های پیچیده موسیقی کلاسیک و به طور اخص باروک هستش. اما چیزی که بیشتر از همه در مورد کار گروه مشهوده؛ موضوع استفاده از ریتم های محلی و فولک کوهپایه های آلپ و آمیزش هوشمندانه آن با موسیقیه پروگراسیو راکه. کاری که ا گروه Omega با آمختن نواهای راک و موسیقی فولک مجارستان دست به انجامش زد و به نظر من زیاد موفق نبود رو Grobschnitt با موفقیت تمام به سرانجام می رسونه ... برای بهتر فهمیدن این موضوع نظرتون جلب می کنم به آلبوم سال 1979 گروه با نام  Merry-Go-Round و به طور اخص آهنگDu schaffst das nicht که با یه ریتم کلیسایی شروع میشه و در ادامه شما رو با یک موسیقیه بدیع و حیرت آور پروگاسیو راک به همراه ارکستربه حیرت می اندازه و دست آخر این موسیقی رو با نواهای کوهپایه های آلپ در هم می آمیزه تا نهایتا یک شاهکار بوجود بیاره...
دست آخر اینکه به هر اندازه من راجع به کار این گروه توضیح بدم نمی تونم ذره ای از قدرت خارق العادشون در ترکیب نواهای مختلف رو براتون به تصویر بکشم.. قدرتی که بعدها توسط خیلی از بزرگان موسیقی پروگراسیو راک مدرن مثل  PorcupineTree مورد استفاده قرار گرفت. 
در ادامه لیست آلبومهای این گروه رو براتون شیر می کنم تا اگه دلتون خواست برین دنبالشون...

1972 - Grobschnitt
1974 - Ballermann
1975 - Jumbo
1977 - Rockpommel's Land
1979 - Merry-Go-Round
1980 - Volle Molle
1981 - Illegal
1982 - Razzia
1984 - Kinder Und Narren

1987 - Fantasten 
 The History of Solar Music 1
 The History of Solar Music 2
 The History of Solar Music 3
 The History of Solar Music 4

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اینکه مرا با نظرتان در ارائه هر چه بهتر مطالب یاری میکنید ممنونم ... زندگیتان همیشه به رنگ سپیا باشد....
"شاهین نامدار"